Wednesday 2 February 2011


Dendam aku senang je. Seribu kali kau bagi najis kat aku, sejuta kali aku baling bunga kat kau.  :)

Aku pon tak tau lah yang kau ni tak faham ke buat-buat tak faham sebenarnya. Aku malas nak amik kesah dah. Kau buat lah ape yang kau suke. Dah tak kuasa aku nak masuk campur. Asalkan kau bahagia.

Dulu aku ingat kau buat semua sebab kau pun sayang kat aku macam aku sayang kat kau. Tapi aku salah. Kau cume nak main2 kan aku je. Best eh main2kan hati perasaan anak orang? Aku marah kau. Tapi aku lagi marah diri aku sebab percaya kat kau macam tu je. Aku marah sebab kau lah orang pertama yang buka hati aku untuk merasa cinta kononnya. Tapi macam ni pulak yang jadi. Aku pon tak tahulah yang salah tu kau ke aku. Aku yang percaya atau kau yang memberi harapan kat aku.

Serius, aku tak tipu. Selama aku kenal Zahrain pon, aku tak pernah bukak hati aku untuk bercinta. Sekarang aku menyesal sikit. Kalaulah aku bukak hati aku untuk dia, mungkin aku tak kecewa macam ni. Sebab aku dah tau awal2 yang dia akan pergi bile dah tibe masanye.

Sekarang ni, aku cume nak fokus dengan apa yang aku kene buat. Tanggungjawab aku kat persatuan, kerja2 aku, assignment aku yang dah makin menimbun segala.

Kalaulah kau terbaca ni, aku nak kau tau yang setiap apa pun yang aku cakap kat kau adalah untuk kebaikan kau. Sebab seteruk mane pun aku rase, aku still tak nak buat jahat kat kau. Sebab aku tak mampu. Aku bukan sesiapa untuk membalas perbuatan orang.

Aku cume berharap yang kau akan berubah. Kita bukannye makin muda. Kau pon ade tanggungjawab kau. Laksanakannye sebaik mungkin. Kau tak suke orang pandang rendah kat kau, tapi perbuatan kau tu yang membuatkan org pandang serong kat kat. Aku still sayang kau sebagai kawan. Saudara seagama dengan aku. Aku nak sangat kat tau, tapi aku tak mampu nak cakap direct kat kau. Aku takde kekuatan itu.

Jaga kesihatan kau elok2. Berhenti smoking kalau boleh. Aku tau kau boleh, cume kau yang melengah-lengahkannya. Aritu mase derma darah, aku tengok darah ex-smoker yang pekat likat sampai menyusahkan nurse tu, aku terus teringat kat kau. Dia yang dah beberape bulan berhenti pon darah pekat likat camtu, habis darah kau macam mane?

Aku dengar kau cerita pasal awek kau. Hati aku sakit sebenarnye. Tapi sebahagian aku pon rase gembira bile dengar kau gembira. Jaga dia elok2. Walau macam manepon, kau lagi tua. Kau lagi tau betol salah, baik buruk, halal haram. Benda yang dah jadi haritu tak sepatutnya terjadi langsung. Aku tulis ni bukan sbb aku cemburu ke ape, tapi aku tak nak kau hanyut mcm tu je. Bila kau dah berada dalam perhubungan camni, ka upon kene jugak bertanggungjawab. Takkan kau nak biarkan je dia buat bende yang salah mcm tu. Kau sayang dia, kan? Kau patut jaga dia elok2, bukannye biarkan korang dua dua hanyut dalam dosa mcm tu je. Jaga dia elok2. Ni pesanan aku sebagai kawan kau.

Aku tau yang kau still bace blog ni, sbb aku tak post pon pasal “crawling back to the shell” kat fb aku. Cume aku tak tau lah yang kau dapat cari cara nak baca post ni atau tak. Walau mcm mane pon, aku still nak ucap thanks sangat2 kat kau, sbb bukak mata hati & minda aku sikit demi sikit. Sampai bila aku nak takutkan dunia, dan takut buat kawan, kan? Thanks a bunch for that. Thanks jugak sbb percaya aku boleh buat kerja dalam bahagian penerbitan. By now, I think I’m in love with my job. Interesting sgt2. Thanks again for that.

2 comments:

  1. bunyi macam tak puas hati je..
    btw.
    aku agak suka post yg ni..
    ^^
    bagi bunga lebih baik rite?
    n menghargai tu amat terbaik..
    tapi mcm sarcasm je..
    sorry if i went wrong..
    chill la..^^'

    ReplyDelete
  2. pergh. pandai pulak kau merungkai kod aku ini. cisss. :)
    haha. taklah. aku bimbang je. aku tanak lah dia hanyut mcm tu je. kawan, kan? :)

    mane sarcasm. aku sarkastik, tapi aku cakap camtu sbb aku sayang kawan2 aku maaa. :)

    ReplyDelete