Sunday 18 September 2011

Sesuatu Tentang: Tak Keruan.




Dengar lagu ini berulang kali. Sampai rasa nak menangis meraung-raung. Okay, yang itu nampak sangatlah menipunya, kan? Hehe. 



Entahlah, perasaan sekarang bercampur-baur. Bagi yang tahu perkara sebenar yang telah terjadi itu, terima kasih atas nasihat dan dorongan. Dalam masa sekarang nak menghadapi peperiksaan akhir tu, perasaan kenalah jaga, kan? Cuba bayang kalau tak jaga, mau tak nanti bila jumpa hamba Allah tu teruslah ada yang kena belasah. Tak cool lah perempuan belasah perempuan. Tapi perempuan yang macam tu, (nasib lah sopan lagi. kalau ikut amarah memanglah layak kau ni digelar betina je) layak ke duduk dalam fikiran aku? *muhasabah sekejap*

Dah berkali pesan dekat hati, dia memang layak terima semua tu. Buat semua macam tu, orang tolak ansur dengan dia sebab tak nak cari gaduh je. Tapi kasihan sungguh, sebab dia langsung tak tahu apa yang orang sekeliling dia rasa dan buat dekat dia. 

Memang kalau ikut perasaan, seribu cara aku boleh cari nak balas perbuatan kau yang dah buat macam-macam dekat aku ini. Tapi aku tak nak, sebab kalau aku balas, tak ada bezalah aku dengan kau, kan? Memang aku banyak khilaf dan kurang, tapi buat kali ini, aku percaya aku lebih baik dari kau. Maaflah aku ego, tapi sikit pon aku tak rasa bersalah kali ini.

Aku susah nak benci orang. Ada yang dah buat lahanat macam-macam dekat aku pon aku boleh buat cool je. Ada sebablah kenapa aku buat endah tak endah je bila berdepan dengan orang, ye dak? Aku bukan orang gila nak benci orang sesuka hati. Kau dok mengata mengumpat mencaci mengeji memfitnah aku macam-macam, kau tau ke apa orang cakap pasal kau?



ps: entri emo sebab dah tak tahan sangat dah ni. Maaf. 

No comments:

Post a Comment