Sunday 21 August 2011

Sesuatu tentang: Langsi.

notakepala: ini entri yang ditulis untuk melepaskan kemarahan.

"Aku tau lah kau ada jawatan, tapi tak payah lah nak langsi sangat dengan orang."

Di atas adalah status terbaru di facebook aku. Kenapa? Aku tengah menahan marah kepada manusia yang langsi tak tengok kanan kiri. Kau tahu?

Apa yang terjadi petang tadi. Sewaktu aku sedang menunggu dijemput kawan aku untuk berbuka puasa di Pizza Hut, aku melepak dengan kawan-kawan aku yang menunggu kawan-kawan yang lain - mereka akan berbuka puasa di Kuala Perlis katanya. Kami bertiga ketika itu, dua perempuan (termasuk aku) dan seorang rakan lelaki. Seorang rakan lelaki yang lain sedang mengambil barang di kolej.

Sedang kami berborak, tiba-tiba kami ditegur oleh hamba Allah. Perbualan berikutnya lebih kurang seperti ini.

Hamba Allah: Kamu berdua (merujuk kepada kedua-dua teman aku) ada urusan ke di sini?

Teman Perempuan: Kami tunggu kawan di sini.

Hamba Allah: Sebab kalau tiada urusan kami boleh ambil tindakan tau.

Dan teman aku terus lah membidas kata-kata hamba Allah itu. Kau nampak tak apa yang tak berapa nak kena di sini? AKU KAT SITU KOT. APA DIA INGAT AKU NI ADA SUPERPOWER JADI INVISIBLE KE HAPE? 

Buat muka mintak carut aku pulak tu. Kalau lah ikut baran aku, aku teringinlah nak cakap macam ni.

"Cik adik comel (comel kee?), awak ni dah elok dah. Pakai tudung labuh. Baju longgar, bak kata, tutup auratlah. Tapi sayang, kasut tu tukarlah kepada yang tapak getah. Ini tak, keletang keletung jugak saya dengar."



AKU WIN SEJUTA KALI. :P

No comments:

Post a Comment